Name Required

I want you to get mad!

nedjelja, 25.07.2010.

Odrastimo više!

“Novi ministar uništio je osam godina teških napora samo radi zvučnog naslova u novinama!”, reagirao je ogorčeno Goli kuhar. Osam godina napora o kojima govori Jamie Oliver jest njegov pokušaj da u engleske škole zloglasne po nekvalitetnoj hrani uvede nešto raznovrsniju prehranu. Zvuči naivno; idealistički, ali Jamie je vjerovao u to.
Ta je priča tako zorno pokazala ono o čemu stalno govorim - politika je ta koja je zaslužna i kriva za sve dobro i zlo u društvu; može se skupiti 4096 nutricionista i doktora, koji će ustvrditi da prženo ne valja jesti svaki dan, ali je dovoljan samo jedna ministar da kaže: "Ako ljudi žele prženo, dobit će prženo, što god vi mislili o tome!" i da bude po njegovom. Ali nije novi ministar Darth Vader u cijeloj priči. On je više Al Pacino u Đavoljem odvjetniku. Ministar je humanist, čovjek od naroda, koji mu daje upravo ono što narod hoće. Ponovit ću - čovjek je samo napravio ono što njegovi birači žele. Slažete li se? I tko je onda kriv?
Odabrao sam baš ovaj primjer kako bi u priču bila uključena i djeca. Kad smo djeca, dvije su stvari jako ugodne: roditelji se brinu za nas i odlučuju za nas. Taj osjećaj sigurnosti i razigranosti, potreba da "će sve biti OK, jer se netko brine za nas" toliko je jaka, da nije ni čudo da ga nalazimo u religijama (mi smo svi djeca Božja, u kršćanstvu), društvu (muž je otac obitelji) i ideologijama (domovina, partija ili Zemlja kao majka). Svo troje pojedinca uljujkuje u osjećaj lažne sigurnosti i oslobađa ga vlastite odgovornosti za poslijedice odluka u svom životu (Božja volja, sudbina, karma, običaji (tako mora biti), viši ciljevi i sl.) Na taj način lakše prihvaćamo stvari koje inače ne bismo željeli, asocirajući se na djetinjstvo. Tada su nam roditelji branili da radimo što hoćemo, ali imali smo taj osjećaj sigurnosti, za kojeg bismo sada sve dali da ga opet imamo. Baš sve. I slobodu, također. Jer, da, ne volim skidati cipele na ulazu u avion, ali znate, vlasti su rekle da ćemo se tako zaštititi od terorista! I sad smo sigurni.

No nisu teroristi jedini bauk. Samo treba pustiti balon o neisplati mirovina, i odmah je lakše progutati kredit od kojeg su nepovoljnij samo oni koji nas vrebaju sa stupova. Ako. Općenito, vlasti i mediji konstantno nas plaše, pumpaju negativnosti kako bi "do ibera" pojačali našu glad za sigurnosti koju nam, eto jelte, baš oni pružaju.

Ali oni to ne bi mogli činiti da mi nismo drugačiji.

Mi jednostavno ne želimo odrasti! Mi smo vječita djeca. Jer biti mlad je poželjno. U kojem se oglasu za posao traže stari i iskusni? Postoje jedino mladi i dinamični, pa i mi stariji moramo biti mladi, volimo sve što vole mladi, idemo na fejs, igramo igrice preko mreže, kupujemo igračke, ajfone, androide, điđe, aute, motore... Ono što se nekoć kod muškaraca zvala kriza srednjih godina, danas počinje najkasnije do 30. Lajk, odgovornos?! Ma to saks! Jedan je život, i treba se dobro provesti. Za stan ionako nikad neću uštedjeti pa ću uzeti najskuplju makinu s full opremom na najduži rok otplate - da mi bude što manja rata. E kak sam pametan. Treba uživati, kupovati što više krpica, biti in, pratiti trendove i biti što više zaokupljen svijetom selebova. Ma zamislite, ima jedan novinar, koji ne zna tko je Amy Winehouse?! Halo?! U kojem je on stoljeću...
A djeca, djeca su obaveza! Ja još nisam sprem(an)/na na to, još se školujem, nemam pravi posao... a nemam ni pravu osobu s kojom bi to želio/la proći. Pa to je sasvim u redu imati prvo dijete nakon četrdesete; to svi danas rade. Pa nismo mi u srednjem vijeku, ne? Konačno i sad baš nisu vremena za imati djecu, pa vidiš kakva je situacija, kriza, recesija, kriminal, politika...

Pa da, pitam se zašto je politika takva. Političari ne padaju s Marsa; oni izrastaju iz društva. Ako smo svi mi takvi djetinjasti, političari nas mogu samo poticati u tome. Ljudi, odrastimo više, svi skupa i ja s vama. Odrastao čovjek donosi odluke, važne životne odluke, kako bi svoj život što više držao pod svojom kontrolom. Tko te odluke izbjegava donijeti, odlučivat će netko drugi umjesto njega: religija, roditelji, običaji, političari. Tko te odluke izbjegava donijeti, nema se pravo žaliti ako zbog toga loše prođe u životu. Ako prihvatimo da nijednom narodu u povijesti sloboda nije darovana, to vrijedi i za pojedinca; i pojedinac se za svoju slobodu odnosno za svoju samostalnost mora izboriti svojim vlastitim odlukama.

Odluke o kojima govorim, nisu samo one odluke koje se tiču nas samih, već i zajednice na razini od naselja do države. Ako pedeset posto ljudi smatra da je pobačaj loš, onda gad demit, gdje su oni ako nisu na ulicama, jer žive u zemlji koja po njihvom uvjerenju zakonski dopušta ubojstvo. Ako 60 posto ljudi nisu ni za hadeze ni za esdepe, gdje su oni, na dan kada se dijele koncesije na upravljanje zemljom?
Odrastimo, ljudi, već jednom i izborimo se da bude ono što mi želimo da bude. Reče Picasso Tko želi nešto učiniti, nađe način. Tko nešto ne želi učiniti, nađe ispriku. Birajte što hoćete pronaći. Ja želim pronaći način. Moj način je da utječem na stranke, koje će utjecati na politiku, koja se treba promijeniti i omogućiti ljudima dostojanstveni život. Što vi želite naći, kad odrastete?

25.07.2010. u 12:26 • 2 KomentaraPrint#Share

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< srpanj, 2010 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Kolovoz 2012 (1)
Ožujak 2012 (1)
Lipanj 2011 (2)
Svibanj 2011 (1)
Ožujak 2011 (1)
Veljača 2011 (3)
Studeni 2010 (1)
Rujan 2010 (2)
Kolovoz 2010 (2)
Srpanj 2010 (21)
Lipanj 2010 (10)
Travanj 2010 (2)
Veljača 2010 (1)
Siječanj 2010 (5)
Prosinac 2009 (2)
Studeni 2009 (7)
Rujan 2009 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga

Terapijsko pisanje o smislu života i budućnosti svijeta.

Vaši komentari me nadahnjuju! Raspalite!

Imam novi RSS feed!

Odabrani postovi

Moji




Posuđeni

Linkovi

Sex, politika i gospodarstvo
vrijedi pročitati

Nova politika
Blog na kojem ekipa re-posta svoje tekstove o politici

Spasimo Hrvatsku
Još jedan lik koji pisanjem bloga želi promijeniti svijet

Blog.hr
Blog servis

Poruka muriji i špijunima: For the record: nisam povezan ni s jednim od navedenih sajtova!

Müsli

Kaže stari: "što vam fali su bar neki ideali, ili netko da vas tlači; da niste samo potrošači".

Zemlja je predivna, a mi ni gladni ni siti

Mi samo živimo iz dana u dan, svaki san davno nestao je izbrisan.

A mi smo stranci u vlastitoj zemlji zbog ljudskog šljama,
Lipa naša silovana!


Ne bojte se biti sveti!

Diže se Ježić , oči mu sjaje,
gostima čudnim odgovor daje:
- Ma kakav bio moj rodni prag,
on mi je ipak mio i drag.
Prost je i skroman, ali je moj,
tu sam slobodan i gazda svoj.
Vrijedan sam, radim bavim se lovom
i mirno živim pod svojim krovom.
To samo hulje, nosi ih vrag,
za ručak daju svoj rodni prag!
Zbog toga samo, lude vas troje
čestite kuće nemate svoje.
Živite, čujem, od skitnje, pljačke
i svršit ćete – naopačke!


Otpilili su grane na kojima su sjedili
Iznemogli od vike
Kako se moglo piliti brže, i padali
S treskom u dubinu, a oni koji ih gledahu
tresli su glavama pileći i pilili dalje.


"I will tell His Majesty what a king is. A king does not abide within his tent while his men bleed and die upon the field. A king does not dine while his men go hungry, nor sleep when they stand at watch upon the wall. A king does not command his men's loyalty through fear nor purchase it with gold; he earns their love by the sweat of his own back and the pains he endures for their sake. That which comprises the harshest burden, a king lifts first and sets down last. A king does not require service of those he leads but provides it to them. He serves them, not they him."

Tko želi nešto učiniti, nađe način. Tko nešto ne želi učiniti, nađe ispriku.



Free Hosting
Koristim